Black Friday to w USA początek okresu przedświątecznych wyprzedaży. Przypada co rok na końcówkę listopada. Sklepy nie pozbywają się wówczas niechcianych produktów, lecz oferują świetne towary w świetnych cenach.
Ta tradycja nabiera również popularności w Polsce. Sklepy, w tym również internetowe, prześcigają się w super-promocjach, by dać klientom możliwość zakupu produktów w naprawdę atrakcyjnych cenach.
W roku 2018 Black Friday przypadł na 23 listopada. Tego dnia, przez 24 godziny prowadziliśmy kampanię sprzedażową dla naszego klienta – firmy Ogródek Dziadunia, producent naturalnych przetworów z owoców i warzyw.
Tego dnia klient prowadził akcję sprzedażową swoich zestawów prezentowych.
Przebieg Kampanii
Kampanię sprzedażową zrealizowaliśmy przy wykorzystaniu narzędzi najbardziej dopasowanych do specyfiki oferowanego przez klienta produktu.
Na stronie głównej Onet.pl zamieściliśmy powiększony baner reklamowy, zachęcający grupę docelową do przejścia na sklep internetowy klienta.
Dodatkowo, na stronie głównej serwisu Kobieta.Onet.pl, redakcja tego portalu opracowała artykuł poradnikowy dla pań. Zajawka tego materiału została zamieszczona w dobrze eksponowanym miejscu strony.
Sama treść artykułu miała charakter stricte redakcyjny. Autor tekst podpowiadał, że na prezent mikołajkowy dla babci czy mamy warto zakupić zestaw prezentowy, składający się z przetworów produkowanych według tradycyjnych, rodzinnych receptur.
Tekst zawierał również informację o tym, że jedynie tego dnia, tj. z okazji Black Friday, zainteresowane osoby mogą nabyć zestaw w specjalnej, promocyjnej cenie.
Dodatkowe, w obrębie artykułu zamieściliśmy śródtekstowe reklamy graficzne. Kierowały one bezpośrednio do sklepu internetowego klienta, w którym internauci mogli dokonać szybkiego zakupu.
Efekty kampanii
Suma działań akcji sprzedażowej przyniosła firmie Ogródek Dziadunia wymierne korzyści.
Zaledwie w niespełna 1 dzień, sklep internetowy klienta odwiedziło blisko 1700 internautów!
Doprowadzony do sklepu internetowego ruch, przełożył się również na wyniki sprzedażowe. W ramach kampanii Black Friday na Onecie, dzienna sprzedaż wyniosła +202% średniej dziennej sprzedaży w e-sklepie klienta!