
Forbes jest marką samą w sobie. Obecność na jego łamach to prestiż, wyróżnienie i dotarcie do najbardziej wpływowych przedsiębiorców w Polsce. Dlatego od lat cieszy się szerokim zainteresowaniem, tak wśród czytelników jak i reklamodawców.
Bardzo podobnie sytuacja ma się ze stroną internetową www.forbes.pl. Portal odwiedzany jest codziennie przez kilka milionów internatów, którzy niekoniecznie są czytelnikami wydań papierowych. Z tego powodu, warto łączyć promocję prasową z internetową.
Na taki właśnie krok zdecydował się jeden naszych klientów – firma EL-BOX z Warszawy. Po obecności na łamach świątecznego wydania magazynowego z grudnia 2017, przez publikację na portalu Business Insider w październiku 2018, po najnowszą bo lutową 2019 roku właśnie na Forbes.Pl, spółka konsekwentnie realizuje swoje działania wizerunkowe i promocyjne. Chce bowiem stać się swoistym punktem odniesienia dla innych przedstawicieli swojej branży.
Przebieg działań
- 24-godzina godzinna emisja zajawki na stronie głównej www.forbes.pl

2. Kolejna 24 godziny na stronie głównej wybranej sekcji. W opisywanym przypadku to „Ludzie i pieniądze”

3. 7-dniowa emisja zajawek dodatkowych, rotujących po całym portalu
4. W dniu emisji materiał dostępny również na stronie głównej z poziomu urządzeń mobilnych

Artykuł dostępny jest pod poniższym linkiem:
https://www.forbes.pl/biznes/anty-smogowa-firma-pod-warszawa/69rpvb6
Zapraszamy do zapoznania się z treścią artykułu:
Anty-smogowa firma pod Warszawą!
O tym, że warto stawiać na ekologię, rozwój i przemyślą strategię marketingową, rozmawiamy z Panem Krzysztofem Kraszewskim
– W niewielkiej podwarszawskiej miejscowości Konotopa, tuż obok węzła drogi krajowej S8 i autostarty A2, została niedawno oddana do użytku nowa siedziba firmy EL-BOX. Budynki i ich otoczenie robią duże wrażenie. Postronny obserwator mógłby pomyśleć – „niezła fantazja i fanaberia prezesa”…
– Być może mógłby tak pomyśleć. Chcę jednak Pana, a także wszystkich zainteresowanych poinformować, że ta inwestycja nie jest moją fanaberią. Stanowi ona bowiem istotny element rozwoju naszej firmy. Zapewniam, że nie budowałem nowego zakładu „na pokaz”. Intencja była zdecydowanie inna, bardziej uzasadniona i pragmatyczna.
– Czyli jaka Panie Prezesie?
– A no taka, by wprowadzić EL-BOX na drogę marketingowej koncepcji 7P. Świadomi i dążący do rozwoju swoich firm przedsiębiorcy, dobrze wiedzą, że podstawowy model marketingu-mix 4P, to w obecnych czasach już zdecydowanie za mało. Aktualnie nie wystarczy tylko mieć dobrego produktu (product), odpowiednio wycenionego (price) i dystrybuowanego (place) a także promowanego (promotion) na rynku. Rozwój gospodarczy i cywilizacyjny wymusza dziś na odpowiedzialnych przedsiębiorcach zadbanie również o takie czynniki, jak ludzie (people), procesy (process) czy świadectwa materialne (physical evidence). I właśnie dlatego powstała nowa siedziba naszej firmy.
– Jeśli dobrze Pana rozumiem, ma ona stanowić fundament do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa?
– Zgadza się. Już trochę się znamy i wie Pan, że nie jestem typem prezesa „zza biurka”. Podczas mojej zmiany, która trwa codziennie minimum 10 godzin, przynajmniej 5 razy jestem na hali produkcyjnej i magazynowej. Po to, by być wśród ludzi, i by móc wsłuchiwać się w ich głosy. W ostatnich latach wyczuwałem u nich silną potrzebę zmiany i to zmiany właśnie na nowy obiekt, w pełni dostosowany do ich potrzeb codziennej pracy. Zarówno tej, odbywającej się na halach produkcyjnych, jak i w strefie biurowo-administracyjnej.
Dlatego, przy projektowaniu i realizacji nowej siedziby, zadbaliśmy o najdrobniejsze detale. Począwszy od organizacji ciągów produkcyjnych, przez szerokie miejsca parkingowe aż po nowoczesny design i oświetlenie obiektu. Każda maszyna, wymagająca mocniejszego, osobnego fundamentu taki właśnie otrzymała. Systemy wentylacji hali produkcyjnej spełniają najwyższe współcześnie stawiane wymogi i posiadają elektroniczne sterowanie. Podobnie zautomatyzowaliśmy magazyny blach i profili. Wszystko po to, by naszym pracownikom pracowało się wygodniej, a przez to i przyjemniej. W kwestii projektu wnętrz oraz organizacji ciągów produkcyjnych musieliśmy dużo pracy wykonać sami, bo zatrudnieni projektanci oferowali sztampowe rozwiązania, nieprzystające do naszego nowatorskiego podejścia do organizacji i środowiska pracy pracowników.
– A więc w ten sposób, w prostej linii zrealizował Pan czynnik People z koncepcji 7P.
– Tak. Uważam bowiem, że pracownicy to główny czynnik tworzący firmę i aby dobrze się rozwijała, muszę zadbać o wszystkich zatrudnionych – od osób pracujących na produkcji po menedżerów. To oni odpowiadają przecież za wyniki, mają kontakt z klientem, reprezentują mnie i naszą firmę. Sam już doświadczyłem tego, że gdy czują się dobrze w firmie, to tworzą lepsze relacje z partnerami biznesowymi i klientami, co przekłada się na zaufanie do EL-BOX, jako firmy rzetelnej i partnerskiej.
– Proszę powiedzieć, w jaki sposób odnaleźć w nowej siedzibie czynnik Process?
– Co prawda koncepcja 7P w tym zakresie mówi głównie o procesie sprzedaży, a w szczególności zainteresowaniu klientem po zrealizowanej już transakcji i zapewnieniu tzw. pakietu usług posprzedażowych, czy serwisu. Jest to dla nas w pełni zrozumiałe i praktykowane.
Jako, że jesteśmy firmą produkcyjną, słowo proces przede wszystkim kojarzy nam się właśnie z procesem wytwarzania. I to na tym polu zrealizowaliśmy bardzo duży postęp po przeprowadzce do nowego zakładu.
– Co dokładnie ma Pan na myśli?
– Decyzja o wybudowaniu nowej siedziby została podjęta również z myślą o wygodniejszej organizacji pracy produkcyjnej. Nasze dotychczasowe miejsce, rozłożone w dwóch halach, było już zbyt ciasne i kłopotliwe w zachowaniu sprawnych ciągów technologicznych. Więc ten element stanowił dużą motywację do zmiany. Obecna hala może wydawać się zbyt przestronna. Niektórzy moi kontrahenci, którzy odwiedzili nas już w nowym miejscu, mówili nawet, że marnotrawimy przestrzeń. Nic takiego nie ma jednak miejsca! Zadbaliśmy o odpowiednie, w pełni ergonomiczne, rozmieszczenie poszczególnych maszyn. W taki sposób, by z pełną wygodą i zachowaniem bezpieczeństwa, manewrować wózkami widłowymi pomiędzy poszczególnymi punktami produkcyjnymi. Dzięki temu proces wytwarzania jest sprawniejszy, szybszy a przez to bardziej wydajny.
– Dwa słowa poświęćmy jeszcze ostatniemu elementowi koncepcji 7P czyli zagadnieniu physical evidence. Czym są owe świadectwa materialne?
– To wszystkie elementy wizerunku firmy, świadczące o jej jakości i profesjonalizmie. Bardzo ważne jest tutaj logo, ponieważ jest to pierwszy znak, który dociera do odbiorcy. Inne czynniki to spójna identyfikacja wizualna, przejrzysta i estetyczna strona internetowa, lokalizacja firmy, aranżacja wnętrz siedziby czy nawet ubiór pracowników. Wszystkie elementy powinny pozytywnie wpływać na postrzeganie naszej firmy przez otoczenie zewnętrzne – czyli klientów, dostawców, konkurencję, potencjalnych pracowników czy też, wspomnianych przez Pana w pierwszym pytaniu – postronnych obserwatorów. EL-BOX jest nowoczesną firmą dlatego musimy również prezentować się w sposób nowoczesny i modny. Stąd tak wiele trudu wkładam w najdrobniejsze detale aranżacyjne.
– Na przykład?
– Z rozmysłem i pieczołowitością rozplanowaliśmy teren zielony wokół naszego budynku. Odpowiednio dobrane trawy, krzewy i drzewa tworzą koncepcyjne uzupełnienie przestrzeni. Zieleń ma nie tylko upiększyć obiekt, ale i dać poczucie relaksu i dobrego samopoczucia. Miejsca parkingowe – szerokie i przestronne, dostosowane do coraz bardziej popularnych, większych samochodów, np. typu SUV. Oświetlenie – ledowe, nowoczesne w swoim wyglądzie i funkcjonalne w działaniu, bowiem elektroniczne czujniki dostosowujące natężenie światła w zależności od pory dnia. Kwiaty wewnątrz budynku – nie tylko cieszą nasze oczy, ale rozmieszczone przy urządzeniach elektronicznych, oczyszczają powietrze.
– Rzeczywiście, dbałość o najdrobniejsze detale robi bardzo duże wrażenie. Z tego co wiem, dbacie również Państwo o ekologię
– Tak. Planuję właśnie inwestycję w montaż paneli fotowoltaicznych. Cała powierzchnia dachów naszej hali produkcyjnej zostanie pokryta popularnymi solarami, które zapewnią energią elektryczną, pozwalającą na zasilenie całego biurowca. O tyle mniej konsumować będziemy energii wytwarzanej z węgla, generującej smog. W podobnym duchu podchodzę do kwestii samochodów służbowych. Sukcesywnie przechodzimy na tzw. Hybrydy plug-in. Dalej – rolety zewnętrzne na naszym nowym budynku zaopatrzone są w napęd solarny. Można więc powiedzieć, że staramy się być anty-smogową firmą.
– Wdrażanie w życie idei 7P w EL-BOX, to wyższy poziom świadomości biznesowej, który odróżnia Pana firmę od innych z branży. Wysoko zawiesza Pan poprzeczkę konkurencji.
– Ja po prostu wykorzystuję nadarzające się okazje rynkowe. Korzystajmy jako kraj, jako przedsiębiorcy, z dotacji unijnych. Wykorzystujmy dobrą jeszcze koniunkturę gospodarczą do tego, by reinwestować wygenerowane przychody w firmę. Takie podejście, taki sposób myślenia i taki sposób liczenia to prosta recepta na sukces. Przecież pieniądz napędza pieniądz! Więc inwestujmy w nasze polskie zakłady. Już teraz możemy w wielu wymiarach być wzorem dla gospodarek zachodnich. A wysoka kultura techniczna i świadomość biznesowa, wyrażająca się chociażby w idei 7P, tylko nam w tym pomoże!
– Oby tak się właśnie stało, Panie Prezesie. Dziękuję za kolejną inspirującą rozmowę.
Krzysztof Stadler